torsdag 4. juni 2009

Årstider

Jeg har akkurat lest en blogg fra min svoger (ikke sviker, men svoger ;o) den er litt intern) angående årstider. Han foretrekker når det er kaldt. Jeg for min del har funnet ut at jeg egentlig ikke burde vært født i Norge. Landet har 4 årstider, og jeg trives bare i 2 av dem, VÅR OG SOMMER! Våren når alt våkner til liv etter en fullstendig unyttig kuldeperiode på ca 6 mnd. Jeg ser naboene nesten for første gang i år etter at alle endelig stikker nesa utenfor døra selv etter jobb. Min favorittfarge er grønn, og det symboliserer for meg liv og håp. Denne årstiden går over i sommer; sol, deilig varme, grilling, iskald pils på verandaen, ferie, TID til familie og venner. Så kommer høsten; alt det grønne går over i gult og brunt og faller ned på bakken. (noe som betyr mer arbeid i form av raking!) Så plutselig en morgen våkner vi til kuldegrader, rød nese og vips; frem med stilongs, lue, votter og annet vi kan pakke vår stakkars kalde kropp inn med. Det blir ikke bedre av at vinterelskere gnåler om hvor FANTASTISK det skal bli å gå på ski igjen!!! Hallo, jeg er iallefall ikke født med ski på beina, jeg har skostørrelse 36! Nei, når jeg har bygd opp nok mot til å bryte gamle rutiner, er mitt ønske å flytte til en varm, deilig øy og ta tilbake tiden. Er ikke redd for å jobbe mye, men da skal det være i mitt eget tempo. Da skal jeg ha muligheten til å bruke 4 timer på det jeg idag maks kan bruke 1 time på. Jeg skal nyte veien til målet, ikke bare selve målet. Jeg har bare 27 år igjen til jeg er pensjonist...

2 kommentarer:

  1. Men soleksemet da? SOLEKSEMET.

    SvarSlett
  2. Soleksemen kan forebygges, men det må man starte med i februar. Heller soleksem enn snø og ski!!

    SvarSlett