torsdag 4. juni 2009

Max Mekker

Max Mekker mekker max, der har du meg idag! Ganske stolt er jeg også! Min sønn kom i skade for å rive løs hele håndtaket på blandebatteriet på kjøkkenet. Det er ganske så upraktisk å ikke ha tilgang på vann på et kjøkken. Så, her var det bare å finne frem tang og avbiter, legge seg under kjøkkenvasken og røske løs gamle deler. Husket faktisk også på å stenge hovedvannkrana først... Putte gamle deler i en pose, kjøre ned på Jørstad AS for innkjøp av nytt blandebatteri. Så enkelt ut, ikke mange løse deler. Innom Jernia for å få tak i en slitt fjær i låsekassa på utgangsdøra. Like greit å fikse alt når man først er i mekke-hjørnet. Så inn i bilen igjen for å se om det går an å fikse ting på egenhånd. Låskassa var intet problem, det har jeg faktisk gjort før. Var mer spent på kjøkkenvasken. Har jo hørt det før: Er du sikker på at du ikke bør la en fagarbeider gjøre dette? Klarer du dette uten hjelp, da? Tenk om det blir vannlekkasje? Jeg vet jo ikke om jeg klarer det før jeg har prøvd! Vet du, det var nesten skuffende enkelt! Jeg brukte 5 minutter på montering, sprang ned kjellertrappa for å sette på hovedkrana igjen, og så kom det store spørsmålet: Kom vannet ut der det skulle? JAAAAA! Kaldt vann kom og varmt vann kom. Ingen lekkasje under vasken heller!

Så til alle dere der ute som trenger en handywoman; ta kontakt så fikser jeg det LETT :o)

Det er ganske så tilfredsstillende også, bare prøv selv.

3 kommentarer:

  1. Det æ du som æ flink. Vet du? Hvis noen hadde sagt at en i husstanden Dahl/Fossmo hadde montert nytt blandebatteri, hadde jeg sagt skråsikkert:::Ikke Egild, Kristian, eller Cathrine. Ikke Milla heller, men Olsaaaaaaaa.

    SvarSlett
  2. kristian med K, pappa?? nuuub!

    SvarSlett
  3. Christian med liten k Silje????? nuuuuuub!!!!

    SvarSlett